FAMILY GO
  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram
הרשמה לניוזלטר
  • ראשי
  • מה חדש?
  • נופש משפחתי
  • כפרים ופארקים
  • כחול לבן
  • משפחות ממליצות
  • מחוץ לקופסא
  • מבצעים
  • ראשי
  • מה חדש?
  • נופש משפחתי
  • כפרים ופארקים
  • כחול לבן
  • משפחות ממליצות
  • מחוץ לקופסא
  • מבצעים
FAMILY GO
  • ראשי
  • מה חדש?
  • נופש משפחתי
  • כפרים ופארקים
  • כחול לבן
  • משפחות ממליצות
  • מחוץ לקופסא
  • מבצעים
  • ראשי
  • מה חדש?
  • נופש משפחתי
  • כפרים ופארקים
  • כחול לבן
  • משפחות ממליצות
  • מחוץ לקופסא
  • מבצעים
ראשי » כחול לבן » התשיעייה הפותחת של חג ט”ו בשבט

התשיעייה הפותחת של חג ט”ו בשבט

שוש להב 28 בינואר 2021 7:42

נחשו מהם הפירות והירקות הנמכרים ביותר בישראל? סקר של “חקלאי גרנות” קובע ש…

התשיעייה הפותחת של חג ט”ו בשבט סל פירות וירקות חקלאי גרנות. צילום shutterstock

האם יש לכם ניחוש מהם הירקות והפירות הנמכרים ביותר בישראל? לקראת ט”ו בשבט מפרסמת חברת “חקלאי גרנות” את תוצאותיו של סקר, הקובע מהם הפירות והירקות אותם רוכשים הישראלים בתדירות הגבוהה ביותר. בסקר, אשר בוצע על ידי מכון שריד, השתתפו 500 גברים ונשים בגילאי 18 ומעלה ומתוצאותיו עולה כי:

בירקות – חמש קבוצות מובחנות בסל הקניות: עגבנייה במקום הראשון, היא נמצאה כנרכשת בתדירות של 91% כלומר, כמעט בכל קנייה. אחריה מלפפון בתדירות רכישה של 88%, שלישי בצל בתדירות של 73%, אחריו תפוח אדמה עם תדירות רכישה של 64% וסוגר את החמישייה פלפל האדום, אשר נרכש בתדירות של 61%. עוד עולה מהסקר, כי גזר וחסה נרכשים בתדירות של כ-45%, כמעט מחצית ממספר הקניות, ואילו בטטה, כרוב, אבוקדו ופטריות, נרכשים בשיעור של כ-30%, כשליש מהפעמים.

בפירות – הובחנו ארבע קבוצות בסל הקניות: המובילה היא בננה, היא נמכרת בתדירות של 67%. אחריה תפוח עץ בתדירות רכישה של 62%, אבטיח נרכש בעונה בתדירות של 52% ורביעי ענבים, עם תדירות של 37%. אחריהם, נרכשים תפוז ואפרסק בתדירות של כ-35% ואגס ושזיף בשיעור של כ-20% מתדירות הקניות.

אופן הבחירה של פירות וירקות – תוצאות הסקר מגלות, כי אופן הבחירה של פירות וירקות מונע בעיקר מכוח ההרגל. 85% מהנשאלים השיבו כי הם קונים את הפירות והירקות שהם רגילים לקנות, 37% רוכשים לפי מתכונים שהם רוצים להכין ו-31% רוכשים פירות וירקות חדשים שמעניינים אותם. 17% רוכשים מה שזמין. עוד עולה מהסקר, כי הצרכן הישראלי מעדיף לרכוש פירות וירקות בתפזורת. 70% השיבו כי יעדיפו לרכוש באופן שיוכלו לברור ולבחור, לעומת 3% בלבד שמעדיפים לרכוש פירות וירקות ארוזים. 23% מהנשאלים השיבו כי אין להם העדפה לאריזה או תפזורת ו-4% ענו כי זה תלוי בירק או הפרי. תוצרת כמו עגבניות שרי, פטריות, תפוזים, גזר ולקטי ירקות מקבלת עדיפות לרכישה באריזה.

הקריטריונים המובילים לבחירה בפירות וירקות – הקריטריונים המובילים הם טריות, מחיר ובשלות. 77% השיבו כי יבחרו תוצרת על פי מידת הטריות, 66% לפי מחיר ו-44% לפי מידת בשלות הירק/פרי. 12% טענו כי הקריטריון החשוב ביותר עבורם זה היותה של התוצרת החקלאית תוצרת ישראלית. ברוב הקריטריונים לא נמצאו הבדלים משמעותיים בין גברים לנשים. הבדלים מסוימים נמצאו בין קבוצות גיל לדוגמא בנושא חשיבות הטריות, מעל ל-80% מבני 45 ומעלה בחרו את הקריטריון כחשוב ביותר, לעומת חשיבות של 72% בקרב בני 18-24.

“חקלאי גרנות” הנה חברת השיווק, מכירה והפצה של פירות וירקות לרשתות המזון, הנמצאת בבעלותם של החקלאים מהקיבוצים והמושבים החברים בתאגיד גרנות.

מוזמנים גם לבקר בקבוצת הפייסבוק שלנו ‘טיול משפחתי בארץ ובעולם’ 

כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.familygo.co.il?p=104626

אולי יעניין אתכם גם

  • חוגגים את ט”ו בשבט ביערות קק”ל בפעילויות לכל המשפחהחוגגים את ט”ו בשבט ביערות קק”ל בפעילויות לכל המשפחה
  • חגיגת ט”ו בשבט משפחתית, בבוסתן מוז”א, מוזיאון ארץ־ישראל, ת”אחגיגת ט”ו בשבט משפחתית, בבוסתן מוז”א, מוזיאון ארץ־ישראל, ת”א
  • חגיגות ט”ו בשבט באתרי המורשת ברחבי הארץ, לכל המשפחהחגיגות ט”ו בשבט באתרי המורשת ברחבי הארץ, לכל המשפחה
  • חוויה משפחתית בסיור ליקוט המחבר בין תרבויות, במיוחד לט”ו בשבטחוויה משפחתית בסיור ליקוט המחבר בין תרבויות, במיוחד לט”ו בשבט
  • עץ השקד – הפריחות היפות ביותר ברחבי הארץעץ השקד – הפריחות היפות ביותר ברחבי הארץ
תגיות:
טו בשבט
« פוסט קודם
פוסט הבא »
 
FAMILY GO
  • ראשי
  • אודות
  • צור קשר
  • תקנון
  • הצהרת נגישות
הרשמה לניוזלטר

הירשמו עכשיו לניוזלטר שלנו כדי להשאר מעודכנים

בהרשמתי הנני מקבל את תנאי האתר ומאשר קבלת תכנים הכוללים עדכונים בדבר מבצעים וחומרים פרסומיים לכתובת המייל שלי

קטגוריות
  • מה חדש?
  • נופש משפחתי
  • כפרים ופארקים
  • כחול לבן
  • משפחות ממליצות
  • מחוץ לקופסא
  • מבצעים
נבנה ומתוחזק על-ידי קבוצת אסטרטג | IAS כל הזכויות שמורות © 2018
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס