לא תאמינו מה גורם לנו לבחור את היעד הבא של החופשה שלנו, ולמי אנחנו באמת מקשיבים, כשאנחנו מחפשים מקור מידע איכותי
האינסטגרם הולך וצובר תאוצה, במיוחד בעונת הנסיעות בה נראה שכל ישראלי שני משתזף על שפת הים, מבקר במקום אקזוטי או מטייל ביערות ואגמים מרהיבים. נשאלת השאלה, האם אותן תמונות מרהיבות וסרטונים מהממים, משפיעים על בחירת היעד הסופי.
מסקר של אלפי מבוגרים בבריטניה, שהוזמן על ידי סוכנות המדיה הבריטית eight&four, עולה כי האינסטגרם נמצא בירידה, בכל הקשור להיותו מקור השראה לבחירת יעד הנסיעה, כפי שדווח במגזין traveldailynews.
רק 7% מהנופשים בבריטניה סיפרו כי הרשתות החברתיות משמשות כמקור השראה לבחירת היעד לנסיעה. כ-30% מהנשאלים טענו כי דווקא הטלוויזיה והסרטים בהם הם צופים, מעלים רעיונות לחופשה הבאה.
20% מהמשתפים במחקר הודו כי הם מעדיפים להשתמש בחוברות כדי לבחון את האפשרויות העומדות בפניהם, 27% אוהבים את הקשר האישי עם סוכני הנסיעות ו29% יקשיבו לבני משפחה ולחברים.
המסקנה האופרטיבית מתייחסת לחברות וסוכנויות הנסיעות, שצריכות לחשב מסלול מחדש, בכל הקשור לשיח עם הנוסעים הפוטנציאליים ועל מציאת דרכים חדשניות של שימוש בתכניות טלוויזיה וסרטים.
לסיכום, אין כמו המלצה אישית, קשר ישיר עם סוכני הנסיעות ומקורות מידע מהימנים כמו המדיה והאינטרנט, שחייבים להיות אותנטיים ואמינים כדי להיות יעילים יותר בהחלטות נסיעות מעוררות השראה. ואולי הכי חשוב, כמו כל דבר בחיים להיות מאוזנים ובחירת היעד הבא תהיה מבוססת על תמהיל נכון שמשלב מדיה חברתית, מדיה כתובה, אינטרנט, סרטים, סוכני נסיעות, משפחה וחברים.
חופשה נעימה
כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.familygo.co.il?p=100117